[python] Python na frontendu, Brython

Tomáš Ehrlich tomas.ehrlich na gmail.com
Sobota Duben 23 22:05:15 CEST 2016

Ahoj,
existenci transpilerů neberu jako důkaz, že JS je špatný jazyk, spíš naopak. Základ JS je pár pravidel, funkce, objekty, scope, prototypy a na tom si můžeš postavit co tě napadne. Transpilery ti dovolí rozšířit jazyk (viz React a JSX), přidat nějaký syntactic sugar (např. coffescript, es2015), atd. Dnes díky Babelu si můžeš napsat vlastní plugin celkem snadno a začíná to být mnohem dostupnější.

JS můžete použít i pro desktopové appky (http://electron.atom.io <http://electron.atom.io/>), mobilní appky (react-native), skripty (node) a (suprise, suprise) dokonce i webové appky.

Rozhodně mi přijde jednodušší použít JS na serveru než Python v browseru, ale to neznamená, že bych přestal používat Python :)

Závěrem: Kolem JS je taková aura, že je to prasečina, hipsteřina a seriózní programátoři nad tím ohrnou nos. Pokud se na to ale podíváš z druhé strany, že máš nějaký problém a chceš ho vyřešit pomocí vhodných nástrojů, tak JS ti může hodně zpříjemnit život.

Tom