[python] par dotazu od zacatecnika v SQL

Matěj Cepl mcepl na cepl.eu
Středa Prosinec 27 13:50:58 CET 2017

On 2017-12-27, 11:33 GMT, zu1234 wrote:
> Jsem stará konzerva a myslím si že začátečník by měl začínat jednoduše.
> Vyhnul bych se SQLAlchemy a ORM.
> Když jsem se snažil si zjednodušit život, většinou jsem si zavařil.

Souhlas, pro začátečníky bych doporučil
https://docs.python.org/2.7/library/sqlite3.html a pak k tomu
nějaký opravdový kurs SQL (když dáte do svého oblíbeného
vyhledávače SQL vypadne jich několik). DBAPI popsaných zde pro
SQLite podporuje většina databázových konektorů pro Python a pro
začátek to stačí. Pak jak se bude učit hlouběji, bude potřebovat
nějakou opravdovou databázi (tj. ne hračky jako SQLite nebo
MySQL, já mám oblíbený PostgreSQL), ale to může pro úplný
začátek počkat.

SQLAlchemy nebo nějaké ORM jsou dobré, ale bez znalosti SQL se
podle mého nikdo neobejde (uznávám, že v oblasti SQL jsem spíše
laik).

Matěj
--
http://matej.ceplovi.cz/blog/, Jabber: mcepl<at>ceplovi.cz
GPG Finger: 3C76 A027 CA45 AD70 98B5  BC1D 7920 5802 880B C9D8

To bear a grudge and pray, means to sow seed on the sea and expect
a harvest.
  -- Saint Isaac of Nineveh