[python] par dotazu od zacatecnika v SQL

Matěj Cepl mcepl na cepl.eu
Čtvrtek Prosinec 28 07:42:18 CET 2017

On 2017-12-27, 22:08 GMT, Honza Král wrote:
> Jedine omezeni SQLite je, ze nema dobrou story kolem konkurentniho pristupu
> vice uzivatelu. Pro spoustu aplikaci je to samozrejme problem ale pro
> stejne velkou spoustu to neni zadny problem.

Druhé omezení je, že SQLite neví nic o typech dat:

    ~$ sqlite3 /tmp/test.db
    SQLite version 3.7.17 2013-05-20 00:56:22
    Enter ".help" for instructions
    Enter SQL statements terminated with a ";"
    sqlite> create table test ( intfield int(10) );
    sqlite> insert into test (intfield) values ('text');
    sqlite> select * from test;
    text
    sqlite>

Je na tom lépe nežli další hračka MySQL
(https://mcepl.fedorapeople.org/tmp/mysql.png), protože alespoň
nelikviduje Vaše data, ale do opravdové databáze to má podle
mého daleko. Což není výtka vůči SQLite (je to výtka vůči MySQL,
který předstírá, že je databáze), protože jak jsem řekl SQLite
nebyla míněna jako databáze, ale jako základ datových formátů
aplikací.

Hezký den,

Matěj
--
http://matej.ceplovi.cz/blog/, Jabber: mcepl<at>ceplovi.cz
GPG Finger: 3C76 A027 CA45 AD70 98B5  BC1D 7920 5802 880B C9D8

Ask yourself whether you’ve really obtained fullness of the Holy
Spirit, followed by gifts needed for your service.
    -- Francis MacNutt