[python] par dotazu od zacatecnika v SQL

zu1234 zu1234 na seznam.cz
Pátek Prosinec 29 09:52:03 CET 2017

Dne 28.12.2017 v 22:19 Petr Blahos napsal(a):

>     Začínat s jazkem SQL je předčasná optimalizace. Začni s ORM.
>     Doporučil bych SQLAlchemy ORM nebo Django (pokud chceš dělat
>     webové aplikace). Na drtivou většinu věcí ti to bude stačit. Jazyk
>     SQL je pro běžné potřeby zbytečně nízkoúrovňový. Psát, testovat a
>     udržovat kód se syrovým SQL je velká ztráta času.
>

> :-) To je o úhlu pohledu. Aby člověk věděl, co v databázi vůbec lze
> efektivně udělat, musí
> chápat ten relační způsob myšlení, a obávám se, že ORM jej od toho
> spíš může odvést.
> Navíc když nebude mít python, bude mít pořád to SQL, které asi bude
> [...]
Ano, přidám par dalších otázek:
Dejme tomu že začnu 'bez SQL'. Vyvíjím program, mám v něm chyby, které
dělají chyby v databázi.
Pokud se vyhnu SQL, jak budu schopen zkontrolovat svoje data?
Opravit v datech následky mých chyb nebo chyb uživatele?
Změnit strukturu dat z důvodu změny koncepce?
Program zastírá realitu která je v databázi.

A jiná otázka trochu bokem: je správné/vhodné vnutit zákazníkovi
databázovou platformu?
Pokud byste to chtěli prodávat, tak zákazník může mít své preference.