[python] par dotazu od zacatecnika v SQL

Petr Mach petr.mach.cz na gmail.com
Sobota Prosinec 30 20:06:26 CET 2017

Já jsem za staré školy a jsem toho názoru, že kdo chce používat relační
databáze, měl by znát a chápat SQL. Základy jsou velmi jednoduché. Umožní
mu to pochopit smysl řelačních databáží, na co jsou dobré a na co se
nehodí. Bez znalosti SQL je to imho nemožné. SQL k RDB nabízí správnou
abstrakci na rozdíl od ORM.

Nesouhlasím s příměrem k Pythonu a ASM. Je to logicky nesprávné, protože
ASM se k Pythonu nemá stejně jako SQL k relačním databázím. Já mám lepší
příměr, SQL se k RDB má stejně jako matematiká k fyzice. A kdo chce dělat
fyziku, měl by umět alespoň základy matematiky. Hodně se mu to usnadní.