[python] Too much freedom?

Petr Messner petr.messner na gmail.com
Pondělí Leden 2 18:18:27 CET 2017

Ahoj,

mě to všechno zatím řeší Cython :) Když teda potřebuju rychlost.

Zrychlení o 20% (nebo 25% nebo 50%...) - opravdu by to něčemu prakticky
pomohlo? Jen málokdo funguje v takových rozměrech, aby 20% zrychlení
Pythonu znamenalo, že se ušetří vůbec nějaké množství nákladů na hardware.

Mě by se Python třeba výrazně zrychlil odstraněním GILu :)

Jako já žádné zrychlovací snahy nechci shazovat, pokud to jde, tak sem s
tím :) Jen prostě pokud za odpověď někdo považuje "zrychlit Python", jaká
je vlastně otázka? A není na ní lepší odpověď? :) Třeba změnit databázové
schéma, kešovat, jinak zpracovávat data, snížit počet I/O operací, použít
nějakou hustou knihovnu, co využívá vektorové instrukce CPU/GPU... Nejspíš
existují i jiné možnosti, než dojdete k okamžiku "a teď už by tomu opravdu
pomohla jen kvantová JIT VM".

Ad statická kontrola kódu - můžu začít tím, že si sem a tam budu anotovat,
že funkce vrací string, nebo že to nějaký nástroj dokonce odvodí za mě...
Ale čím vic jdu do hloubky, tím víc si říkám, že bych to teda raději dělal
rovnou v tom C++ :) Ale to je možná tím, že jakmile mám kladivo (C++), tak
prostě všechno najednou vypadá jako hřebík. I v tom Google si raději
vymysleli Go, než aby každého programátora museli zasvěcovat do tajů C++.

Jsem zvědavý na další názory :) Hodně zdraví a málo segfaultů v novém roce!

PM