[python] Too much freedom?

Matěj Cepl mcepl na cepl.eu
Úterý Leden 3 11:24:19 CET 2017

On 2017-01-02, 19:53 GMT, Honza Javorek wrote:
> Nechci moc odbíhat, ale co existuje PyPA a vyvíjí to, plus píše
> https://packaging.python.org/, tak se v tom balíčkování jde orientovat
> trochu lépe, ale pořád je to nebe a dudy oproti např. (já vím, mladšímu)
> npm. Za mě je to taky momentálně největší bolest Pythonu.

a) Mohl bys prosím trochu rozpracovat to „nebe a dudy“? Mám teď
   v M2Crypto setup.py o 311 řádcích, ale marně přemýšlím, jak
   bych to, co tam dělám, dělal s package.json. To je stejné
   jako s gitem: to že jeden nástroj je schopný neuvěřitelných
   triků (byť s poněkud komplikovaným API) není nevýhoda oproti
   nástrojům, které něčeho takového ani vzdáleně schopni nejsou
   (aneb stížnosti uživatelů SVN proti tomu, jak je komplikovaná
   práce s git rebase -i ;))

b) Kdykoli někdo začně srovnávat balíčkování Pythonu s NPM, tak
   se jenom krátce zamyslím nad standardní knihovnou NodeJS
   (respektive toho, že v podstatě neexistuje), popřemýšlím nad
   balíčkem left-pad
   (https://github.com/stevemao/left-pad/blob/master/index.js),
   který polámal tisíce website, když byl stažen z NPM (včetně
   Spotify, Netflix, atp.), a pak jsem zase velmi vděčen za
   Python a jeho standardní knihovnu.

Hezký nový rok!

Matěj

--
https://matej.ceplovi.cz/blog/, Jabber: mcepl na ceplovi.cz
GPG Finger: 3C76 A027 CA45 AD70 98B5  BC1D 7920 5802 880B C9D8

We are told that [St. Anthony] once fell into dejection, finding
uninterrupted contemplation above his strength; but was taught to
apply himself at intervals to manual labour by a vision of an
angel who appeared platting mats of palm-tree leaves, then rising
to pray, and after some time sitting down again to work; and who
at length said to him, "Do thus, and thou shalt be saved."
    -- Life of St. Anthony