[python] Python 3 a další druhy (TkinterPython, ...)

Matěj Cepl mcepl na cepl.eu
Pátek Březen 31 13:33:50 CEST 2017

On 2014-12-31, 18:52 GMT, Daniel Hubáček wrote:
> Poté jsem zjistil, že se Python dělí na wxPython,
> tkinterPython atdatd. Mylsel jsem, že Python 3 je základ a pak
>
> Vysvětlil by mi prosím někdo (pokud možno česky, jsem
> začátečník, těm vašim odborným výrazum moc nerozumim :D ) jak
> to tedy je? Je Python základem pro vše, a nebo si o tom mám
> něco přečíst a rozhodnout se rovnou pro konkrétní druh...

Python je základ (ve dvou vývojových ramenech 2.7.* a 3.* ...
první stále ještě dosloužívá, už se na ní nedělá žádný vývoj
jenom údržba, python 3.* je vyvíjen). tkinter, wxPython jsou
jenom dvě z mnoha tisíc (https://pypi.python.org/pypi) knihoven,
které jsou pro Python k dispozici. V tomto případě jde o dva
druhy knihoven pro tvorbu GUI aplikací (existují i další PyGtk,
PyQt, etc.). Ale knihovny jsou nadstavby nad základní Python,
nikoli jeho varianty.

Matěj