[python] Používání proměnných

Dan Pressl nu.frix na gmail.com
Pátek Březen 31 14:00:08 CEST 2017

Ahoj,

odpověď je trochu složitější. Pokud máš řetězec, který chceš vytisknout
klasickým způsobem (print) tak je doporučovaná cesta:

>>> x = 'Martin'
>>> print 'Ahoj {}'.format(x)
Ahoj Martin

s tím, že format je nástroj, který umí hodně věcí (pokročilé formátování,
kontrola datovým typů apod.):

>>> print '{:>3s}% {:.1f}\n{:>3s}% {:d}'.format('5', 3.14, '95', 42)
  5% 3.1
 95% 42

a v Python 3 už by se jinak formátovat nemělo. Více informací najdeš tady:
https://pyformat.info/

Pokud ale používáš Pythoní modul logging, tak by jsi měl používat:

>>> import logging
>>> logging.info('Ahoj %s', 'Martine')

protože pak můžeš přistupovat k jednotlivým parametrům u logů. Více info
najdeš na:

https://docs.python.org/3/library/logging.html#logging.LogRecord