[python] Python pro nezačátečníka fyzikálního

Vláďa Macek macek na sandbox.cz
Čtvrtek Listopad 9 21:19:06 CET 2017

Zdar!

Můj kamarád, fyzik v AV, který se dříve více věnoval počítačům, začal
samovolně před lety používat Python k modelování chování materiálů.

Teď mi program ukázal. Má už docela velký skript, řadu nevyhnutelných
prohřešků proti stylu, patternům a dobrému návrhu. Nejedná se o dlouhodobý
týmový software, jaký je u nás běžný. Za půl roku se vytěží a zahodí (vyjma
případné nutnosti replikovat výpočet v budoucnu).

Vyřešil potichu spoustu záseků, zkopíroval do kódu řadu polynomů z
Wolframu, žije s předsudky, které samotáři často slouží jako berličky apod.
Potenciál jazyka i ekosystému bohužel používá v malé míře.

To je všechno pochopitelné.

Hodně si vážím víceoborových lidí. Nemá to lehký, ofrňujou se nad ním někdy
jak fyzikové, tak programátoři. Přitom, jak věřím, pokrok pochází z velké
míry právě od lidí jako je on.

Kdyby navštívil školení pro začátečníky, bude tam ze 3/4 sedět zbytečně. Ve
snaze mu pomoct do budoucna jsem nejdřív poradil přečíst poctivě Python
Tutorial, který ho nasměruje ohledně jazyka a taky číst kód dobrých
vývojářů, aby nasál strukturování, zapouzdření, důležitost dobrých datových
typů, patterny a anti-patterny, ...

Ale tohle je laciná rada.

Rád bych se zeptal, zda má někdo z vás za sebou podobnou snahu pomoct
kamarádovi v podobné situaci. Pokud jo, jak jste postupovali?

Díky!

--
: Vlada Macek  :  http://macek.sandbox.cz  : +420 608 978 164
: UNIX && Dev || Training : Python, Django : PGP key 97330EBD