[python] Python pro nezačátečníka fyzikálního

Honza Javorek mail na honzajavorek.cz
Pátek Listopad 10 11:00:12 CET 2017

> Hodně si vážím víceoborových lidí. Nemá to lehký, ofrňujou se nad ním
někdy jak fyzikové, tak programátoři. Přitom, jak věřím, pokrok pochází z
velké míry právě od lidí jako je on.

Přesně! Lidé mezi obory jsou zlato. Žádný ofrňování. Programátory spojují s
“realitou” a neprogramátory se sílou programování. Taky si jich velmi vážím.

Jinak věřím, že řešením těch problémů, jak už naznačil Petr, je kontakt se
světem. Asi nemusíte hned zakládat pravidelné liberecké Pyvo, ale nějaké to
družení nebo práce v týmu napomůže tomu, aby se lidi obrousili v
individuálních návycích a posílili v těch, které posilují
čtení/spravovatelnost kódu.

Vlastně chápu, že nepotřebuje moc z těch technik, o kterých píšeš, protože
ty jsou primárně o tom, aby se dal kód za nějaký čas udržovat, ideálně více
lidmi. On je sám a kód stejně brzy zahodí. Otázkou je, jestli vlastně to,
že nepoužívá pokročilé techniky, není v důsledku v jeho případě ekonomicky
nejlogičtější :) Zaměřil bych se tedy na to, co mu muže urychlit a usnadnit
práci - knihovny, standardní knihovna, “with” kontexty, atd.

Honza