[python] table querying

Vláďa Macek macek na sandbox.cz
Úterý Březen 6 13:56:48 CET 2018

Děkuju všem reagujícím.

In-memory SQLite, Python samotný, Pandas, shell, XPath, ... ano, to jsou
všechno validní záležitosti.

Měl jsem však před očima něco takového, co když dostane na vstupu tabulku,
kde první řádek je záhlaví

MODEL | VARIANT | COUNT | DESCRIPTION

a dostane stringové query třeba takto jednoduché

'MODEL =~ ^TZ && int(COUNT) > 10'

tak vygeneruje všechny řádky, které tomu odpovídají. Když máte data v
hromadě tabulek s nestabilní strukturou, které upravuje víc lidí přes cloud
a váš sw s tím má pracovat nebo nad tím něco ladit, ne vždy to dělají
programátoři, pak takováto jednoduchost může být přínosem.

Jen mě napadlo, jestli o něčem podobném zavedeném nevíte. (Sám si
samozřejmě během 20 sekund poradím v Pythonu s čímkoli.)

Dík,

V.