[python] Informace o příkazu pip a pip3

Petr Viktorin encukou na gmail.com
Úterý Únor 5 15:52:59 CET 2019

> út 5. 2. 2019 v 9:49 odesílatel Michal Porteš <portes na post.cz
> <mailto:portes na post.cz>> napsal:
>
>     Dobrý den,
>     omlouvám se, pokud se můj první dotaz týká spíš Linuxu než Pythonu,
>     ale uměl by mi někdo vysvětlit, co že jsem se to vlastně dozvěděl z
>     následujících příkazů v terminálu?
>

>     $ command -v pip
>     /home/michal/.local/bin/pip
>     $ command -v pip3
>     /home/michal/.local/bin/pip3
>
>     $ command -V pip
>     pip is hashed (/home/michal/.local/bin/pip)
>     $ command -V pip3
> [...]

"hashed" znamená že jsi ten příkaz nedávno spustil. (Bash si zapamatuje
kde příkaz našel, aby ho příště nemusel hledat znovu. "Hash" je v tomhle
případě termín pro datovou strukturu, které se v Pythonu říká "slovník",
`dict`.)

V praxi mezi "is hashed" a "is" není moc velký rozdíl. (Má to hodnotu
kdybys měnil $PATH – např. vývojáři nástrojů jako "virtualenv" musí
tohle hashování brát v potaz.)

Můžu se zeptat, v jakém návodu jsi našel `command -V`?