[Tutor PyCZ] Regularni vyrazy

Sladecek Lukas smoke_konfera na rokyta.cz
Středa Září 21 14:43:45 CEST 2005

> Nevím jestli jsem zcela pochopil, napíši tedy čistě teoreticky, jak bych
> to řešil já:
>
> 1/ načíst soubor do jedné textové proměnné a pak
tato cast je bez problemu ;o)
> * pomocí reg. výrazů  - funkce "nový log"=sub( pattern, repl, string[,
> count]) )
tady budu muset trosku pohledat, ale myslim, ze to zvladnu...
> * nebo pomocí pozice= "log".find("něco") a pak "nový log" =
> log[0:pozice] + "nový text" + log[pozice:-1].
s timto se setkavam poprve - kdyby bylo mozne mi to trosku vice osvetlit
byl bych rad
> * přídadně kombinací obou, kdy reg. výraz bude vracet pozici prvního
> písmene z hledaného výrazu a pomocí druhého postupu to zaměníš ....
>
> 2/ řetězce jsou v Pythonu neměnné, takže se nedá měnit na místě. Už jsem
> o tom taky přemýšlel, jak to udělat - snad jedině si vytvořit svojí
> vlastní třídu, a tam si to nadefinovat. Nebo sehnat nějaký modul, který
> ale bude asi řešit podobně...
>
> Nevím jestli to je ono a jestli to stačí.... ;-)

dekuji za nasmerovani, zase o krok bliz... ;o)