[Tutor PyCZ] Regularni vyrazy

geon geon na post.cz
Středa Září 21 15:05:16 CEST 2005

Sladecek Lukas napsal(a):

>s timto se setkavam poprve - kdyby bylo mozne mi to trosku vice osvetlit
>byl bych rad

logText="s timto se setkavam poprve - kdyby bylo mozne mi to trosku vice
osvetlit \n byl bych rad"

print logText[0:-1]
# toto prekvapilo i mne!! myslel jsem ze -1 znaci konec a ze se vytiskne
vse, ale chybi
# posledni znak ('d')! ale je to spravne, kdyz je treba [1:4] tak to je
1,2,3 (4 uz ne)
# to jen tak mimochodem, ze -1 se nedá pouzit. Musi se to pres delku.
delka=len(logText)
print logText[0:delka]

slovo="kdyby"

pozicePismeneK= logText.find(slovo)
poziceKonceSlova= pozicePismeneK+len(slovo)
# print logText[pozicePismeneK:poziceKonceSlova]  # tisk slova z vety

vsouvaneSlovo=" chyby"
logText=logText[0:poziceKonceSlova]+vsouvaneSlovo+logText[poziceKonceSlova:delka]
print logText

Teorii k tomu dodá snad někdo jiný, nebo odkazuji na oficial tutoriál...

tady jsem spíše myslel pozici posledního písmene, protože ty chceš
vkládat *za* hledané slovo

--
geon
Vyjímka je pravidlo. Rekurzivní.