[Tutor PyCZ] mod_python Tutorial

Tomas Brabenec konference na brabenec.net
Pátek Leden 13 10:05:06 CET 2006

geon napsal(a):

> mě to dělá stejně. Neznám podrobně ty direktivy Apache (nechce se mi
> kvůli mod_python učit ještě i Apache ;-) ) , ale asi bude nějaký
> rozdíl mezi AddHandler a SetHandler a jejich argumenty v kombinaci s
> PythonHandler. Když jsem to zkoušel, tak se mi to tuším jednou
> podařilo, ale už jsem pak za boha na to nemohl přijít....a doteď
> nevím. Ale vlastně to bylo bez class, s obyčejnou funncí uvnitř py
> scriptu. Takže taky divný ... asi je to tou class jako hlavním
> elementem ve skriptu

No, já pokud to chápu, tak AddHandler je pridani dalsiho handleru, treba
pro .py soubory, kdyz dam set_handler, tak bude ten handler obsluhovat
uplne vse, takze i html, gif, atd, coz neni podle me moc idealni.
Taky myslim, ze je to asi tou class v elementu a to je mi prave lito,
protoze sem si myslel, ze by to takhle mohlo krasne slapat.
No nic, zkusim si udelat sablonu v nejakem vedlejsim souboru a v tom
dalsim ji budu nacitat, takze treba takhle:

import sablona

def index(req):
    sablona.top()
    Tady bude muj skript, jedinecny pro kazdy soubor
    sablona.bottom()

Kdyby se mi to podailo nejak vymyslet, nebo se s mod_python bliz
seznamit, tak zkusim nejaky maly tutorialek udelat, nebo aspon svoje
zkusenosti hodit na py.cz

V praci pouzivame Webware, a s tim se pracuje fakt dobre, jen instalace
a konfigurace je slozitejsi.
Mod_python se mi jevi takovej "lehci" pridam par diorektiv do Apache a
jedu. To je proste super.
Hodne delam v PHP, takze by clovek cekal, ze mi bude vyhovovat PSP, ale
to je omyl. Prave to co mi chybi v PHP chybi i v PSP a to je to proc PSP
nechci. Stejne tak nejsem zastance templatovacich jazyku. Zda se mi to
programovani potom takovy krkolomny, clovek presne nevi, co mu z jeho
kodu vyleze, kdezto kdyz pisu vsechno sam, mam vsechno pod kontrolou. No
ale to je pouze muj osobni nazor.

BTW: muzes mi poslat prihlasovaci udaje na py.cz nekam jsem to
zasantrocil a vsiml jsem si tam par chyb co jsem chtel opravit.

Tomas