[Tutor PyCZ] Pygame - zasahy a otočky (bylo:Re: Fw: HElP)

Roman Miklos RMiklos na pss.sk
Úterý Říjen 10 08:57:56 CEST 2006

V bode 3 sa mi to nejako vyposunulo, ma to byt takto

if kurzor.trefa(opicka):
  print "Tu je Opicka"
  zasahZvuk.play()
  opicka.zasah()
elif kurzor.trefa(kladivo):
  print "Tu je Kladivo"
  zasahZvuk.play()
  kladivo.zasah()
else:
  netrafilZvuk.play()

Roman Miklos <RMiklos na pss.sk>
Sent by: tutor-bounces na py.cz
10.10.2006 08:39
Please respond to
Konference Tutor portalu PyCZ <tutor na py.cz>

Konference Tutor portalu PyCZ <tutor na py.cz>
cc

Subject
Re: [Tutor PyCZ] Pygame - zasahy a otočky (bylo:Re:  Fw: HElP)

Pozrel som si ten program editor.py
Neviem ci som dobre rozumel, ale asi chces, aby kladivo zareagovalo na
kliknutie tak ako opicka.
Problem bol hlavne vo metode trefa(self, ciel) triedy Kurzor, ktora nemala
vzdy definovanu navratovu hodnotu,
ale len ked bol atribut self.pohladenie = 0 a ty si sa rozhodoval na
zaklade navratovej hodnoty tej funkcie.
Naco tam mas ten atribut self.pohladenie, je vobec k niecomu?

Takze urobil som toto:

1. upravil som metodu trefa() Kurzor-u takto:

    def trefa(self, ciel):
        "vracia info,ak kurzor zasiahla ciel"
        # Je tu problem s atributom self.pohladenie
        # (neviem na aky ucel ma sluzit),
        # ak self.pohladenie=1 funkcia nemala definovanu
        # navratovu hodnotu
        #- zakomentoval som doleuvedeny if
        #if not self.pohladenie:
        self.pohladenie = 1
        zasahObd = self.rect.inflate(-5, -5)
        return zasahObd.colliderect(ciel.rect)

2. Dodal triede Kladivo, tie iste metody ako ma trieda Opicka aby aj
kladivo mohlo vydavat zvuk a tocit sa.

3. Vo funcii main() som trochu upravil rozhodovaci blok takto:

                if kurzor.trefa(opicka):
                        print "Tu je Opicka"
                    zasahZvuk.play()
                    opicka.zasah()
                  elif kurzor.trefa(kladivo):
                            print "Tu je Kladivo"
                    zasahZvuk.play()
                    kladivo.zasah()
                else:
                    netrafilZvuk.play()

Tu je cely opraveny program

Skus to a napis, ci to malo byt tak, alebo nie.

"petrik" <petrik na extel.sk>
Sent by: tutor-bounces na py.cz
09.10.2006 22:55

[...]

Taže ... už ted chapu co přesne myslíš,snáď taky raz budu umět takhle
chapat tyhle veci .

umíš nadefinovat, vytvořit funkci, že když zavolám:

mojeFunkce("hroch.txt", 12, 47)

aby funkce vytiskla předané parametry ? To umíš?
Jestli ano, tak použij to samé schéma na metodu __init__(....).... Akorát
že tam to nebudeš tisknout, ale ukládat do různých proměnných self.neco

geon
Pavel Kosina

Mno jak jsem řikal ze tomu vicemene chapu ,tak uz ne :)
ale skusim na to jit pomalu .
class Opicka(pygame.sprite.Sprite):
   def __init__(self, image ,pozicie):
       pygame.sprite.Sprite.__init__(self) #
       self.image, self.rect = nahrajObrazok(image)
       obrazovka = pygame.display.get_surface()
       self.oblast = obrazovka.get_rect()

Mno nevim jak vytisknout ty souradnice obrazku. :/

Mgr. Ing. Roman MIKLÓŠ
Prvá stavebná sporiteľňa a.s.
Bajkalská 30, P. O. Box 48
829 48  Bratislava 25