[python] konstanty

Radek Kanovsky rk na dat.cz
Čtvrtek Srpen 21 13:21:10 CEST 2003

On Thu, Aug 21, 2003 at 12:43:27PM +0200, michal na plovarna.cz wrote:

> Ne o globalni promenne mi nejde...
> Byl jsem zvykly napsat si v C makra nebo konstanty, ve kterych jsem mel
> vsechny hlasky, co program v pripade problemu chrlil na uzivatele. Pokud
> jsem pak nejakou chtel zmenit, upravil jsem jen obsah urciteho makra nebo
> konstanty na JEDNOM miste a hotovo.
> Jde mi o to, abych nemusel delat pripadne opravy na ruznych mistech
> zdrojaku, ale pouze na jednom miste, kde budou akumulovany vsechny
> hlasky...

Aha. Z dotazu to moc jasne nebylo.

> Myslim ze v pripade Pythonu by reseni mohlo vest k setrojeni tridy se
> vsemi systemovymi hlaskami a pak s pomoci nejake metody (s parametrem id
> hlasky) vypisovat kecy na obrazovku....

Muze to byt trida, nebo treba samostatny modul.

  msgs.py:
  AHOJ = 'ahoj'
  ZDAR = 'zdar'

  app.py:
  import msgs
  print msgs.AHOJ

Pokud by eventuelne ty hlasky mely byt ve vice jazycich, muzete pouzit
primo modul gettext http://www.python.org/doc/current/lib/module-gettext.html
Ten je na to jak delany, ale je to uz tezsi kalibr :-)

Radek Kaňovský