[python] kritika slovniku terminu Pythonu

Jaroslav Pachola j_p na centrum.cz
Pátek Srpen 22 11:05:15 CEST 2003

Jasne, to mi take moc nesedi; na toto tema se vedla na comp.lang.python
dlouha diskuse, argumenty protistrany uz si moc nepamatuju, ale neznely
tak uplne nerozumne. Na druhou stranu nelze nevidet, ze Python v poslednich
verzich postupuje cim dal tim blize k "objektove cistote". Myslim, ze metod
"string".length() apod. se brzy dockame. len() bych tam potom klidne nechal.

> myslim si, ze zadna legenda neexistuje, jedine co se tvrdi, ze diky
> neexistenci tun nesmyslnych slozenych zavorek/begin-endu, stredniku ap. je
> jazyk mnohem citelnejsi - a to i pro zacatecniky - nez treba C++, Java,
> Object Pascal apod. A to podle me pravda je.

S timto souhlasim. Jako ceckari se mi semanticky vyznamne odsazovani taky
zpocatku vubec nelibilo, ale nejak jsem mu prisel na chut. Kdyz se podivate
na programy treba v C++, tak je to casto "kazdy pes, jina ves" - proste
necitelny chaos. Clovek aby si vzdycky poustel na zdrojaky nejaky formatovac
kodu, nez zacne po nekom upravovat program.

Kazdy ma na jazyk zkratka jiny nazor, nekomu se treba muze libit Perl (a
castecne bohuzel i Ruby, od ktereho me to odradilo) s jeho zvlastni syntaxi
pro regularni vyrazy, Ceckovou syntaxi a konstrukcemi apod. Mne se nelibi
vubec a budu rad, kdyz do Pythonu bude pridano co nejmene dalsich konstrukci,
proto jsem zasadne proti ++i  a i++ apod. Na jednu stranu chcete jednoduchy
jazyk pro zacatecniky a na druhou stranu prefixy a postfixy - to nechapu...
Neni pro Vas nakonec zacatecnikem programator, ktery zna C, Pascal apod.? Ja
jsem mel za to, ze Guido a spol. minili zacatecnikem spise neprogramatora a
pro toho si opravdu myslim, ze mene muze byt vice.

S pozdravem

	Jarda Pachola