[python] kritika slovniku terminu Pythonu

Jan Samohyl samohyl na webseek.cz
Pátek Srpen 22 11:05:16 CEST 2003

> pro strucny seznam mluvi ale i to, ze se tento preklad pouzava v jinem
> programovacim jazyce (Haskell).
> no a taky si uvedomte, ze tato konstrukce neni zadna trivialita a rozhodne
> si nemyslim, ze by se mel hledat preklad, ktery by se ji snazil vystihnout
> jiz dvouslovnym nazvem.

> Dale co se tyce Pythonu tak take jednou jeho krasnou vlastnosti jsou rysy
> funcionalniho programovani jako prave strucne seznamy, lambda abstrakce,
> funkce typu filter a map.

Nicmene co se tyce filter a map, ty by Guido nejradsi nahradil strucnym seznamem uplne. ;-)
A ja mu musim dat za pravdu, je to rozhodne srozumitelnejsi. Takze nesouhlasim s tim, ze to neni trivialita, naopak pouzivat
filter/map je netrivialni.

Lambda funkce jsou sice funkcionalni, ale lze se na ne taky divat jako na pojmenovane vyrazy, urcity druh makra.

A taky pekna funkcionalni vymozenost jsou iteratory.

S pozdravem Jan Samohyl