[python] kritika slovniku terminu Pythonu

Petr Prikryl Prikryl na skil.cz
Pátek Srpen 22 15:01:50 CEST 2003

Zdá se, že do mailinglistu utekly nějaké staré zprávy.
Ale protože jsem následující věc viděl poprvé, zareaguji ;)

Jarda napsal...
> někdo před ním napsal...

Zajímalo by mne, v čem je switch tak dobrý? Pokud se
bavíme o stejné konstrukci z C/C++, pak je to docela
nebezpečná konstrukce, pokud například zapomenete
nějaký break.

Ještě jsem neviděl začátečnický program, který by byl
správný, používal více zanořených cyklů než dva a kde
by bylo potřebné vyskočit vně všech cyklů.

> inkrementace - v cem je i++ lepsi nez i += 1, kdyz
> odhledneme od toho, ze inkrementovani je v assembleru
> rychlejsi nez scitani? Pokud jde o prefixove a postfixove
> inkrementovani, to bych do Pythonu rozhodne netahal...

Hm, tady bych oponoval. i++ se píše rychleji a je to
přehlednější. Jenže ve většině případů chcete stejně
používat ++i, protože je to efektivnější v případě,
kdy opravdu nepotřebujete i++.

Osobně mi spíš vadí, že na i++ Python ohlásí syntaktickou
chybu, zatímco na ++i neřekne nic -- a přitom to nefunguje
podle toho, jak to navenek vypadá (jestli to vůbec
něco dělá).

pepr