Prikaz ++i by mel byt prohlasen za syntakticky nespravny (RE: [python] kritika slovniku terminu Pythonu)

Jan Samohyl samohyl na webseek.cz
Úterý Srpen 26 00:01:13 CEST 2003

Nechci se hadat, ale mam uz asi takovou povahu... :)

> Trochu jsem tu svou námitku zkrátil, tak?e ta Jardova
> odpov?? te? vypadá mén? rozumn?. Netvrdím, ?e se "?ádná
> funk?nost" p?íkazu ++i nedá rozumn? vysv?tlit. Tvrdím jen
> to, ?e je to matoucí. Pokud chcete psát záporný výraz, asi
> nenapí?ete nikdy ---x. Pokud ale pracujete v C/C++, pak
> se velmi ?asto seknete a napí?ete ++i místo i += 1.

To je prave ono, matouci je to jenom pro toho, kdo zna C/C++, jinak ne. Myslim, ze C/C++ je tady ve skutecnosti spatne, a ze
pouzivani ++x misto x+=1 nebo x++ by se melo (v C) zakazat (beztak jsou to jen zkratky). A vubec spousta veci v Pythonu je pro
Cckare zprvu matouci, a napravovat to by byl nesmysl.

> A? po dlouhém bádání pak zjistíte, pro? ten vá? program
> nefunguje. Toto je jádro mé námitky. Práv? proto si myslím,
> ?e pro ++i by Python m?l hlásit syntaktickou chybu nebo
> varování. V tomto smyslu jsem vznesl nám?t RFE 794519.

Blbost. Co kdyz si nekdo predefinuje operator prefixove + tak, ze nebude idempotentni, a bude se mu pak hodit ++++a apod.?

S pozdravem Jan Samohyl