Prikaz ++i by mel byt prohlasen za syntakticky nespravny (RE: [python] kritika slovniku terminu Pythonu)

Petr Prikryl Prikryl na skil.cz
Pondělí Srpen 25 09:14:46 CEST 2003

Jarda napsal...
> pepr...
>
> Ale na tom neni nic divneho. Python zadny operator ++ nezna,
> jsou to tedy dva unarni operatory +. Ty muzou byt v Pythonu
> zasadne prefixove. Zkuste si pro zajimavost napsat v
> interaktivnim modu treba --1 a potom ---1.

Trochu jsem tu svou námitku zkrátil, takže ta Jardova
odpověď teď vypadá méně rozumně. Netvrdím, že se "žádná
funkčnost" příkazu ++i nedá rozumně vysvětlit. Tvrdím jen
to, že je to matoucí. Pokud chcete psát záporný výraz, asi
nenapíšete nikdy ---x. Pokud ale pracujete v C/C++, pak
se velmi často seknete a napíšete ++i místo i += 1.
Až po dlouhém bádání pak zjistíte, proč ten váš program
nefunguje. Toto je jádro mé námitky. Právě proto si myslím,
že pro ++i by Python měl hlásit syntaktickou chybu nebo
varování. V tomto smyslu jsem vznesl námět RFE 794519.

pepr