[python] hledani konkretnich souboru

Vlada Macek tuttle na bbs.cvut.cz
Pátek Srpen 13 11:38:16 CEST 2004

[Autor citovane zpravy: Radek Svarz, cas odeslani: 12.08.2004 20:22]

> K readlines:
>
> Na Pythonu se mi krome jineho libi, ze se clovek nemusi zabyvat
> alokaci pameti apod. Proste, pokud resim nejaky problem, tak resim
> ten problem, ale nemusim uz resit problemy jine. Z toho vychazel muj
> predpoklad ohledne readlines, kdyz jsem Vladovi odpovidal.

To je soucast principu abstrakce vyssiho jazyka. Programatora prece
nezajima, kolik bajtu ktera promenna zabira a kdy by bylo vhodne pamet
vratit do systemu. On _ted_ chce pracovat s touto datovou strukturou a
pocitac je tu od toho, aby to zaridil. Koneckoncu, on nezapomina.

Nejde to ale prehanet a svalit vsechnu praci na chudaka vyssiho jazyka. :-)

Prgat vetsi aplikaci v jazyce nizke urovne, napr. C, je poradna
otrocina. Neustale se vyvojar patla s nezajimavymi detaily a na samotne
vlastnosti vysnene aplikace zbyva zlomek casu. Krom toho jak na bezicim
pasu trousi chyby prace s pameti.

Prave pro tohle si nekteri lide vcetne me mysli, ze Python je idealnim
predstavitelem jazyka, kterym by se melo na skolach zacit ucit programovani.

Mimochodem, popis ruznych pouzivanych technik 'garbage collection' se da
najit na Inetu, namatkou:

http://www-106.ibm.com/developerworks/java/library/j-jtp10283/

Neni to nezajimave cteni.

> Prepoklad spatny, uznavam, ze pouceni ze zdrojaku je nejlepsi :)

Use the source, Luke. :-)

VM