[python] hledani konkretnich souboru

Jaroslav Pachola j_p_misc na centrum.cz
Pátek Srpen 13 00:54:35 CEST 2004

Bodry vecer,

> K readlines:
>
> Na Pythonu se mi krome jineho libi, ze se clovek nemusi zabyvat
> alokaci pameti apod. Proste, pokud resim nejaky problem, tak resim ten
> problem, ale nemusim uz resit problemy jine. Z toho vychazel muj
> predpoklad ohledne readlines, kdyz jsem Vladovi odpovidal.
>
> Prepoklad spatny, uznavam, ze pouceni ze zdrojaku je nejlepsi :)
>
>  Radek

ten predpoklad byl vcelku logicky, jenom je potreba si uvedomit, ze Python
prochazi neustale vyvojem (viz napriklad bourlive diskuse o zavadeni
dekoratoru do Pythonu 2.4)  a iteratory jsou v Pythonu pomerne kratce. Seznam
je reseni klasicke a i kdybychom snad meli pocit, ze implementace readlines()
v soucasne dobe neni to prave orechove, nikdo to nebude menit kvuli zachovani
zpetne kompatibility. Jinak by ten iterator mel v pohode stacit - pro tech
par vyjimek, kdy je potreba nahodny pristup k jednotlivym radkam apod., by to
resila konstrukce list(iterator). Nastudovani problematiky iteratoru a
generatoru vrele doporucuju - je to super vec, jako ostatne spousta
vlastnosti naseho oblibeneho jazyka. :-)

S pozdravem

	JP