[python] crypting

Ivo Štolpa pussa na pussa.cz
Úterý Prosinec 14 15:50:38 CET 2004

p.kosina napsal(a):

> to je pravda, mam to ale zatim na rucni spousteni, takze kdyz budu
> zadavat pri spusteni jedno heslo, pokd kterým budou schovane tri veci,
> tak to bude OK. Kouknu na ten PyCrypto.
>
> Nebo vlastne kdysi jsem nejake ala kryptovaci programky zkousel, v
> ramci vyuky - poprehazena (posunuta?) pismenka nebo pismenka do mrizky
> a tu otocit o 90 st.... Pro muj ucel by to stacilo. Neni to kriticke,
> jen kdyby se mi nekdo hrabal v PC, tak aby to nebylo videt na prvni
> pohled.

Pokud ti jde jen o to, pak použij modul base64 a jeho funkce
encodestring() a decodestring().
Je jasné, že kdokoliv s Pythonem může udělat decodestring taky, ale pro
ten letmý pohled po souborech to stačí. Obzvláště pak pokud těch stringů
je víc jako jméno a heslo a oba jsou třeba v seznamu. Pak se dá seznam
projít a nad každým (sringovým) prvkem udělat encodestring() a celý
seznam uložit do souboru pomocí pickle.dump(). No a načíst zase pomocí
pickle.load() a takto načtený seznam zase projít a na každý prvek pustit
decodestring()

S pozdravem

--
Ing. Ivo Štolpa

PUSSA software, Žižkova 13, 58601 Jihlava
e-mail: pussa na pussa.cz, ivo.stolpa na seznam.cz
stránky: http://www.pussa.cz
mobilní telefon: 602 735 124
pevná linka: 567 320 386
fax: 602 783 071