[python] crypting

Radek Kanovsky rk na dat.cz
Úterý Prosinec 14 18:23:43 CET 2004

On Tue, Dec 14, 2004 at 06:03:12PM +0100, Vlada Macek wrote:

> Sam ted neplanuju z Pythonu neco sifrovat, ale do budoucna... Mrkl jsem
> se na tuto odkazovanou stranku a trochu to zkoumal. Zda se, ze kod
> knihovny nema nic spolecneho s OpenSSL. Implementovali jeji autori
> vsechny algoritmy tedy znova a po svem?
>
> OpenSSL neni dokonala a vseobjimajici, ale podle meho je nejrozsirenejsi
> a tedy nejvic kontrolovana a odhmyzovana. Mam trochu obavy pouzivat
> neco, co ma byt take komplexni a znacne mene pouzivane. Jak to tedy je?
>
> A jeste, umi PyCrypto cist/ukladat soubory (klice, CSR, certifikaty) v
> ascii-armorovanem tvaru kompatibilnim s OpenSSL?

PyCrypto jsem nezkousel, ale nekolikrat jsem bez problemu pouzil
M2Crypto a pyOpenSSL, ktere jsou postaveny nad OpenSSL:

    http://sandbox.rulemaker.net/ngps/m2/
    http://pyopenssl.sourceforge.net/

> Pokud je to ale siroce prijimany a chvaleny projekt, mozna by bylo
> zajimave ho mit v distribuci. Co o tomto vy zkusenejsi vite?

Do distribuce se takove velke baliky asi nikdy nedostanou. Navic u
software tohoto typu je potreba vydavat okamzite nove verze, pokud se
objevi nejaka chyba, a ne s tim cekat na dalsi verzi pythonu. Asi
by to byl problem. Spis by se hodilo neco na zpusob perlovskeho CPANu
umoznujici automaticke stahovani a instalaci modulu.

Radek Kaňovský