[python] crypting

Jaroslav Pachola j_p na centrum.cz
Úterý Prosinec 14 18:39:56 CET 2004

Zdravim,

Dne Tuesday 14 December 2004 06:03 pm Vlada Macek napsal(a):

> Sam ted neplanuju z Pythonu neco sifrovat, ale do budoucna... Mrkl jsem
> se na tuto odkazovanou stranku a trochu to zkoumal. Zda se, ze kod
> knihovny nema nic spolecneho s OpenSSL. Implementovali jeji autori
> vsechny algoritmy tedy znova a po svem?

OpenSSL podle meho nazoru resi trosku jinou podmnozinu problemu. Pokud chce
puvodni autor jenom zasifrovat (do souboru) a rozsifrovat data, muze pro nej
byt schudnejsi a jednodussi pouzit PyCrypto. Resp. vice kryptografickych
toolkitu pro Python, ale PyCrypto mi pripadal nejduveryhodnejsi v dobe, kdy
jsem se o to zajimal. Moje prakticke zkusenosti s touto knihovnou jsou
pomerne omezene.

> Pokud je to ale siroce prijimany a chvaleny projekt, mozna by bylo
> zajimave ho mit v distribuci.

To urcite ano. Myslim, ze duvody, proc tam v podstate zadny sifrovaci
algoritmus neni, muze byt i politicky. Krome toho zarazeni neceho podobneho
znamena i urcitou zodpovednost za pripadne chyby. A pokud vim, tak na
optimalni velikost standardni knihovny existuji uvnitr komunity dost rozdilne
nazory.

JP