[python] volba editoru/IDE pro Python

Petr Prikryl Prikryl na skil.cz
Pondělí Prosinec 20 13:32:24 CET 2004

> From: A. Bottle ...
> [...]
> Co alternativy jako JEdit (www.jedit.org)? Ma to nekdo rozchozene
> s bezchybnou podporou psani kodu v Pythonu, spoustenim skriptu
> a debuggerem? Jak na to? (Rad zkusim i tohle zalozni reseni.)

jEdit používám, i když jsem se zatím
nesnažil o spouštění skriptů a debugování
přímo z jEdit. Existuje ale plugin Jython
(Python v Javě), který by to vše měl umět.
Jde to prý i s přímým voláním Python (bez Jython).

Zkus Google "jEdit Python IDE" nebo třeba
http://gnosis.cx/publish/programming/charming_python_b15.txt

jEdit mi vyhovuje i z jiných důvodů. Zatím jsem
nenarazil na příjemnější editor, i když při startu
a v některých situacích není nejrychlejší.
Kdysi jsem používal vi, emacs, jed (v emacs
režimu) a pár dalších. Ale intuitivnost ovládání
a obecná užitečnost editoru jEdit zvítězila.

Pracuji pod Windows. Živím se programováním
většinou v C++ -- pro tento účel používám
microsoftí IDE. Pro malé věci používám
vnitřní editor commanderu FAR, případně Notepad.
Pro vše ostatní používám jEdit a to dokonce
i na staré šunce, kterou mám doma a která by
patřila spíš do muzea, než na pracovní stůl
(Pentium, 130 MHz).

Petr

--
Petr Prikryl (prikrylp at skil dot cz)