[python] spouštění asociovaných aplikací v linuxu

ViNiL vinil na zagamma.cz
Úterý Říjen 5 09:25:57 CEST 2004

Dne út 5. října 2004 08:53 Ivo Štolpa napsal(a):
> Zdravím,
>
> v Linuxu dost tápu a z toho také pramení má otázka. Jak v Pythonu
> provést něco jako jde ve Windows os.startfile("soubor.html") či
> os.startfile("soubor.pdf")? Tato konkrétní funkce funguje jen pod
> Windows. Jak něco podobného provést v Linuxu? Nebo v Linuxu musím vždy
> znát aplikaci? Jak to děláte Vy? Jde mi o tyto dva typy souborů. HTML
> pro nápovědu a PDF pro zoprazení preview sestav z reportlabu. Ještě
> pracuji se soubory s prostým textem, ale ty si načítám do TextView.

Pro html se da uspesne pouzit modul webbrowser, konkretne webbrowser.open,
resp. open_new.

Pro pdf o nicem takovem nevim -- nicme jiste se to da napsat a submitnout ;-)

Obecne s tou asociaci to pod unixy nefunguje tak jako pod win. Nicmene
desktopove prostredi KDE a GNOME to pochopitelne resit musi. Kazdy po
svem ;-) Proto vetsina aplikaci obsahuje vlastni konfiguraci patricnych
externich programu -- napr. v acroread se nastavuje web browser kvuli http
odkazum apod.

--

Vladimír Linek <vinil na zagamma.cz>
Zagamma Labs