[python] spouštění asociovaných aplikací v linuxu

Ivo Štolpa pussa na pussa.cz
Úterý Říjen 5 09:49:35 CEST 2004

ViNiL napsal(a):

>Pro html se da uspesne pouzit modul webbrowser, konkretne webbrowser.open,
>resp. open_new.
>
>Pro pdf o nicem takovem nevim -- nicme jiste se to da napsat a submitnout ;-)
>
>Obecne s tou asociaci to pod unixy nefunguje tak jako pod win. Nicmene
>desktopove prostredi KDE a GNOME to pochopitelne resit musi. Kazdy po
>svem ;-) Proto vetsina aplikaci obsahuje vlastni konfiguraci patricnych
>externich programu -- napr. v acroread se nastavuje web browser kvuli http
>odkazum apod.

Díky za odpověď.  Kolem toho webbrowser jsem taky čenichal, ale nějak mě
to nešlo a tak jsem  hledal dál. Musím se tedy k tomu webbrouser vrátit.
Jak jsem psal, v Linuxu si zatím připadám  jak Alenka v říši divů a i na
triviálních záležitostech se dokážu zaseknout na dlouhé hodiny. Doufám,
že se to časem poddá.

Potřeboval bych trochu nakopnout! Zkuste mi napsat jak v Pythonu zavolat
např. program acroread a poštvat na něj např. soubor.pdf.

To, že KDE i Gnome ty asiciace nějak dělají (a každé po svém) jsem už
taky zjistil. Tiše jsem jen doufal, že se to dá nějak zobecnit. Podle
Vašich slov to ale asi nejde. Takže prostě musím mít v konfigu své
aplikace jako parametry názvy programů, které chci použít k zobazování
konkrétních typů souborů. Je to správný pocit?

Ivo Štolpa