RE: [python] spouštění asociovaných aplikací v linuxu

VANĚK Petr Petr.VANEK na spordat.cz
Úterý Říjen 5 10:13:55 CEST 2004

> Potřeboval bych trochu nakopnout! Zkuste mi napsat jak v
> Pythonu zavolat
> např. program acroread a poštvat na něj např. soubor.pdf.

to jsou takovy ty os.exec*() procky

> To, že KDE i Gnome ty asiciace nějak dělají (a každé po svém) jsem už
> taky zjistil. Tiše jsem jen doufal, že se to dá nějak zobecnit. Podle
> Vašich slov to ale asi nejde. Takže prostě musím mít v konfigu své
> aplikace jako parametry názvy programů, které chci použít k
> zobazování
> konkrétních typů souborů. Je to správný pocit?

o nejakem cistem reseni nevim. Osobne bych delal ten konfiguracni soubor
s cestama k aplikacim. Existuje par promennych rostredi, ktere ziskas
z napr. prikazu set nebo env, takze treba nektere linuxy (as 5%) maji
promennou $BROWSER, kde je cesta k implicitnimu prohlizeci.
KDEckove ptogramy zese muzes hledat v $KDEDIR(S)/bin apod.

Treba prave v KDE, resp. PyKDE mas urcite pristup k asociacim souboru
zarizeny primo v modulech, jenze zase prijdes o prenositelnost. resp.
vytvoris si vazbu na PyKDE, coz je docela moloch, zvlaste kdyz vyzadujes
jenom 'asociace'.

Tak mne tak napada, ze mozna existuje nejaky modul, ktery si muze udrzovat
nejake informace vztazene k mime typu souboru a podle toho poskytovat
nejake sluzby. Tedy takhle - nevim, jestli existuje, ale jestlize neexistuje,
tak jej nekdo urcite napise :)

p.