[python] Java vs. Python

EHP python na ehp2.hostinx.com
Pondělí Říjen 11 19:12:32 CEST 2004

Ahoj,

> nevite nekdo o nejakem AKTUALNIM a OBJEKTIVNIM srovnani javy
> a pythonu? ja jsem hledal a nachazim spousty porovnani od
> lidi uprednotnujicich python, ve ktrych vetsinou neni skoro
> kritika pythonu :(

Nevim o zadnem. Kazdopadne z mych zkusenosti vyplyva ze python je vhodnejsi na
male az stredni projekty v malo lidech a java na ty velke.

> este jedna drobnost, nevite o nejakych frameworkach pro python,
> plone/zope samozrejme znam...

Me se docela libi webware (webwareforpython.org) ktery je inspirovan javou. Ma
sice sve mouchy ale zatim mi staci. Pokud se bavime o webove aplikaci je s
webware + cheetah (sablony) + sqlobject (ORM) + python + nejaka ta db opravdu
VELICE rychly vyvoj aplikace. Nezkousel jsem zatezove testy, ale pro vetsinu
webu by to melo stacit.

> na pythonu me laka jeho primocarost a "jedoduchost" na jave
> zase velke mnozstvi nastroju (refactoring a podobne veci treba
> v Eclipse a jinych vyvojovych prostredich). Ohledne knihoven
> je situace vicemene vyrovnana (i kdyz java ma asi navrch)

V eclipse existuje nekolik pluginu pro python. Z IDE pro python povazuji za
nejlepsi z free asi Eric, nektere komercni vypadaji jeste lepe (ale at si
kazdy vybere sam jak chce).

EHP