[python] matematická olympiáda - P (programování)

p.kosina gen2n na seznam.cz
Pondělí Říjen 25 10:31:12 CEST 2004

Zdravím fšechny,

Je tu někdo , kdo by měl čas a chtěl řešit úlohy z programátorské části
Matematické olympiády -kategorie P?

Zadání letošního ročníku: http://mo.mff.cuni.cz/p/54/zadani-1.html

V proposicích tam mají sice jen Pascal, C, C++, takže mi docela vadí, že
tam není Python. Na druhou stranu je ovšem pravda, kdyby tam dali více
programovacích jazyků, tak by se z toho mohli zbláznit. Ani jsem
neutšil, kolik je například takových klonů Basica
(http://www.thefreecountry.com/compilers/basic.shtml).
Nicméně Python je skutečně pro výuku programování u začátečníků asi
nejvhodnější, takže pro prosazení jeho do této soutěže je více než
žádoucí pro všechny. Že bychom jim tam poslali nejlepší řešení z
Pythonu, ať vidí eleganci v praxi.

Asi by nebylo fér použít nejrůznější moduly, kde se konkrétní zadání
řeší, spíš jen standardní nástroje. Již něco mám hotovo. Třeba úloha
Fylogenetika je pravděpodobně v Pascalu problém, protože v Pythonu je to
triviální záležitost, že se divím, že to tam vůbec dávají.

Mějte se
Pavel Kosina