[python] Je Python vhodny pro vyvoj databzovych aplikaci ?

Ivo Štolpa pussa na pussa.cz
Pondělí Září 20 09:13:20 CEST 2004

Aleš Pavel napsal(a):

>Ja jsem se ještě chtel zeptat na modul který podporuje Firebird?
>
>V pythonu se nevyznam ale firebird znam dobře, musim rici ze je to
>databaze která v mnohem predci ms sql server, jak podporou tak i
>spolehlivosti a i sikovnou podporou udf
>Obzvlastne 1.5 je uz databaze se vsim vsudy. Robusni,spolehliva
>multiplatformni, jednoducha k instalaci.
>
>Aldik

modul pro Firebird se jmenuje KInterbasDB a je na stránkách
http://kinterbasdb.sourceforge.net/
Interbase/Firebird je v Linuxovém světě dost opomíjená databáze. Je to
dost divné, když je to unixové dítě. Ale na vině je asi firma Borland,
která Interbasi před léty koupila a předělala ji pod Windows. Ona tedy
první verze, která se ve Windows vlastně dala srovnat s tou unixovou
verzí byla až Interbase 6.0, jejíž kód byl zveřejněn a stál u zrodu
projektu Firebird.

Kvality Firebirdu jsou ale tak nepřehlédnutelné, že se to čase určitě
změní a Firebird se stane běžnou součástí většiny linuxových distribucí.

Ivo