Diakritika nebo ne? (bylo RE: [python] novy web)

Jaroslav Pachola j_p_misc na centrum.cz
Pondělí Duben 11 14:38:45 CEST 2005

Ahoj,

Dne Monday 11 April 2005 14:18 azurIt napsal:
> jednoznacne -1...

ja osobne, jak jsem uz psal, pisu radeji bez diakritiky, i proto, ze nekomu
muze delat problemy. Na druhou stranu, problemy by se mely resit a vetsinou
reseni existuje. Pokud Ti mrvi maily Tvuj poskytovatel mailovych sluzeb, mel
bys to IMHO resit s nim nebo se s nim rozejit. Pokud nemas terminal s
podporou diakritiky, muzes si minimalne projet maily programkem, ktery je
prekoduje. Neverim, ze to pro Tebe bude takovy problem. Linux sam podporuje
Unicode uz delsi dobu. Krome toho, Internet lidi spojuje a dovedu si zive
predstavit, ze filosofove budou do textu vkladat citaty v rectine, teologove
krome toho nasadi jeste hebrejstinu, vzdelani priznivci zenu budou rvat do
konference sanskrt, pali, japonstinu a cinstinu apod. a dnesni technicke
prostredky by jim v tom nemely klast zadne prekazky. Takze nase problemy s
ceskou a slovenskou diakritikou jsou vlastne minimalni.

JP