[python] Co takhle identifikátory s diakritikou?

Ivo Štolpa pussa na pussa.cz
Pátek Srpen 5 09:28:08 CEST 2005

Pavel Reznicek napsal(a):

> Ahoj všichni,
>
> co byste tomu řekli, kdydby Python dovoloval psát také identifikátory
> - jména proměnných, funkcí a tříd - v národních kódováních a v unikódu?
>
> Třeba takhle:
>
> ################################################
>
> #!/usr/bin/env python
> # -*- coding: utf8 -*-
>
> žlutá   = u'žluťoučký'
> zelená  = u'zeleňoučký'
> modrá   = u'modroučký'
> červená = u'červeňoučký'
> hnědá   = u'hněďoučký'
>
> class Kůň():
> [...]
Tohle bych vubec neresil!
Pro pocitac je prirozenym jazykem strojovy kod. Vyssi programove jazyky
jsou ustupkem pro lidi a dal bych s temi ustupky rozhodne nesel.
Esperanto vzniklo ze stejnych pohnutek, totiz ze se nekomu nelibila
dominance anglictiny. Chvili bylo podporovano vychodnimi zememi, ktere
meli podobne pocity, ale i tak umrelo. Cetl jsem studii, kde psali, ze
na prelomu pristiho tisiceliti bude na svete pouze pet jazyku:
Anglictina, Francouzstina, Spanelstina a Cinstina. Vsimnete si prosim,
ze tam neni ani nemcina, coz podporuje moji teorii o zbytecnosti
nemciny, protoze kazdy chytry nemec umi anglicky a s blbym nemcem se
nema cenu bavit.

Souhlasim s vinilem, ze by se mozna mel vyvoj pocitacu rozdelit. Jedna
vetev by sla smerem ke spotrebni elektronice, druha pak by zachovala
pocitac jako nastroj urceny pro provoz kritickych aplikaci. Myslim si,
ze uz se tak pomalu stejne deje.

Trochu OT tema, nemyslite.

--
Ing. Ivo Štolpa

PUSSA software, Žižkova 13, 58601 Jihlava
e-mail: pussa na pussa.cz, ivo.stolpa na seznam.cz
stránky: http://www.pussa.cz
mobilní telefon: 602 735 124
pevná linka: 567 320 386
fax: 602 783 071