[python] Re: Co takhle identifikátory s diakritikou? (OT)

Pavel Reznicek pavel.jindrich na tiscali.cz
Neděle Srpen 7 22:30:42 CEST 2005

Tomix napsal(a):

 > Karel je v češtině :-)

AHA, tak už vím, proč si většina diskutérů spojuje češtinu v kódu s
infantilitou :-)

 > Ale nerozumim tomu - český znaky jsou přeci standardní součástí znak
 > sady, tak proč jsou s četinou takový potíže. Chápal jsem to u 8i bitů,
 > ale dneska?
 > Proč třeba nejde uložit zdroj. soubor s českým názvem?

Přesně tak. V době unikódu to nechápu. Ovšem možná je to tím, že Váš
souborový systém používá jiné kódování, než Váš editor nebo IDE, a ten
se potom bouří. Co používáte k editaci?

Nastavil jsem si utf8 v sitecustomize.py a boa constructor mi pak
nadával, když jsem chtěl otevřít soubor s českým jménem na soub. systému
s iso latin2. S takovou situací holt autoři nepočítali.

Ale obecně vzato, uvědomuju si, že vývojáři Pythonu měli opravdu co
dělat, aby zvládli obsluhu národních kódování a unikódu. Tak bychom asi
měli být rádi, že vůbec můžeme psát češtinu do řetězců...

Pavel