[python] Python a xml

Michal Koudelka mithrandir1984cz na centrum.cz
Středa Srpen 17 15:04:14 CEST 2005

> Od: pavlas na nextra.cz
> Komu: python na py.cz
> CC:
> Datum: 17.08.2005 14:52
> Předmět: Re: [python] Python a xml

> vyrazu.
>
> Myslel jsem slozene zavorky u bloku- Pythonske otevirani
> a ukoncovani bloku pomoci zmeny odsazeni je genialni a velmi
> citelne.  Slozene zavorky jsou zbytecne smeti, Ruby je bohuzel
> opravdu hodne svihnutej do Per^H^H^Hvsak-vite-ceho.

Odsazeni pomoci syntaxe je fajn vec, asi nejlepsi na pythonu. Pokud se Vam nelibi zavorkove bloky, muzete pouzit napr.

array.each do |value|
   #do something
end

> [...]
> 		code (i)
>
> array = [1, 2, 3, 4, 5, 6]
> each (array, lambda value: sys.stdout.write ('%d\n' % value))
>
> Takze iteratory Ruby vubec nema? Myslim neco jako:
>
>  >>> array = [1,2,3,4,5]
>  >>> i = iter (array)
>  >>> i.next ()
> 1
>  >>> i.next ()
> 2
>  >>> list (i)
> [3, 4, 5]
>
> Ne ze by to k necemu bylo dobre, obvykle chce clovek
> vsechny elementy zpracovat stejnym blokem kodu, takze

Omlouvam se za nepresnost. Do Iteratoru v ruby moc nevidim, ale co sem si vsiml tak je vetsinou resen jako soucast objektu ktereho se tyka, tj. Array, ElementList atd.

> --
> Zdenek

Michal Koudelka