[python] python & SOAP

Viktor Lacina viktor na lacina.org
Pondělí Prosinec 19 22:33:22 CET 2005

AFAIK SOAPpy je mrtvola a ZSI ma trosku problemy s komunikaci se svetetem(v
dobe meho vyberu nemel ani WSDL parser), hlavne s temi castmi, co si ohybaji
SOAP jak se jim to hodi :-)
Stal jsem pred nejakou dobou pred stejnym problemem, bud si patchnout ZSI,
nebo si napsat vlastni "SOAP", zjistil jsem, ze varianta c. 2 je nejen
vyhodnejsi ale alespon jsem zjistil o cem SOAP je :-)
Doporucuji taktez, je to vlastne jen trocha XML a jedno WSDL se specifikaci,
docela jednoducha a citelna zalezitost... BTW na pouzivani ZSI stejne musite
strukturu SOAP znat :-)
Jestli nutne nepotrebujete zrovna SOAP, proto, ze by ho vyzadovala nejaka
druha strana, ci zadani, vrele doporucuji na nej zapomenout a pouzivat
XML-RPC. V pythonu je pro nej supr(funkcni) knihovna a nema takovy overload
jako SOAP.

<?xml version="1.0"?>
<soap:Envelope
xmlns:soap="http://www.w3.org/2001/12/soap-envelope"