[python] GUI - GTK

ViNiL vinil na zagamma.cz
Pátek Červenec 15 12:32:56 CEST 2005

Petr Mach píše v Pá 15. 07. 2005 v 12:14 +0200:

> Nicmene prosim o nevyhybani se odpovedi na otazku, proc je nejlepsi mit
> to nejhorsi a jestli to plati o vsem, treba XML, nebo jenom specialne
> pro GUI toolkity a kdyz ano, tak proc. Mne totiz prijde oznacovat za
> skvele, ze mame stanadardni ten nejhorsi toolkit obdobne, jako rikat,
> ze kral ma krasne saty i kdyz je nahy.

Ja jsem to vysvetloval v tom puvodnim mailu -- ke kazdemu bodu v tom
souhrnu byl venovan jeden z nasledujicich odstavcu. "Nejhorsi" bylo
pouzito jako zjednodusene vyjadreni pro: majici nejmene featur,
nekoketujici s hyper-kyber modernimi technologiemi a predevsim
nejjednodusi (nejmene slozite, komplexni). Tu jednoduchost jsem oznacil
za klicovou, zejmena z didaktickych duvodu -- pokud se nekdo ma seznamit
s tim, co to znamena GUI toolkit, pak mu staci par widgetu a je to. To,
ze existuji prefabrikovane slozite widgety (ruzne dialogy apod.)
prichazi na radu az pote, a je moznost bud rozsirit Tk (nebot existuji i
slozite widgety pro Tk) nebo zvolit adekvatnejsi toolkit (napr.
SPECIFICTEJSI pro danou platformu), ci obecne komplexnejsi, pokud je to
mistne (Qt napriklad obsahuje widgety i pro praci s relacni databazi,
nove toolkity obsahuji ruzne OpenGL widgety apod.)

Zkratka -- ponekud alibisticky, ale to je prave ten zamer -- kazdemu, co
jeho jest, lec trivium vsem.

V ceskych zemich je tato politika platna jiz od Marie Terezie.

--

ViNiL, ultimativní opravář komínů