RE: [python] Slovník jazyka Python -GPL

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Pátek Červenec 29 14:13:07 CEST 2005

> Licence GPL: poučte mě, jak to udělat? Jde to takhle?:
>
> * každý kdo tam něco přidá, nebo upraví, tak tam připíše své
> jméno, k Honzovi (a pak i k těm dalším)
> * nebo Honzu (nebo toho kdo tam bude) smaže a dá tam své jméno
> * nebo se jméno vyhodí úplně , a zůstane jen, že to je
> licence GPL2+ (ale to asi nejde, protože když
> něco má licenci, tak to někomu patřit musí, ??)
>
> * jakou licenci má vlastně všechno to ostatní? asi žádnou,
> nepatří to nikomu. Ani odpovědnost není
> explicitně vyjádřena ....???

Asi by bylo vhodné domluvit se s Honzou Švecem na tom,
že by se zde určitě objevil odkaz na originální dokument
a zpráva, že obsah se může průběžně měnit (je to wiki).
Můj názor je, že za wiki stránku nemůže být Honza Švec
odpovědný a proto by tady asi nechtěl mít uvedeno svoje
jméno. Problematické je to i s uváděním jiných jmen, protože
se to kdykoliv může změnit do podoby, kdy seznam jmen
už neodpovídá obsahu. Souhlasím s tím, že by každý svůj názor
měl podepsat svou značkou.

Alternativa spočívá v tom, že se k té stránce dá přístup
jenom Honzovi a ostatní budou moci přidávat pouze komentáře
(pokud je možné to technicky zajistit).

Kompromis mezi oběma způsoby by mohl spočívat v uvedení
původního znění na začátku stránky a v okopírování obsahu
do druhé části stránky, ve které by se povolily dynamické
změny (nebo spíš dát proměnnou část dopředu, protože někteří
rychleji píšou, než myslí). Vzájemně by se to
mohlo provázat odkazy. Pevná část stránky by se dala v případě
potřeby nějak (například Honzou Švecem ;-) obnovit.

pepr