[python] Posielanie Emailu cez python znova

pavel.kosina geon na post.cz
Sobota Červen 4 09:12:28 CEST 2005

Ještě malé upřesnění: nejsou třebas závorky u msg, doplnění předmětu
zprávy, explicitní zvětšení délky zprávy (jak ses ptal), ....

Odesílá se v podstatě obsah řetězcové proměnné, , která musí obsahovat From: ,
To: , ...(jsou i další volby - třebas ten Subject, nebo i další - viz Zdrojový
kod nejakeho emailu v tvém oblíbeném emailovém klientu) a která
může být získávána jakkoliv, třebas i čtením souboru nebo vstupem od
uživatele.

import smtplib

odesilatel = "geon na post.cz"
prijemce  = "geon na post.cz"   # sam sobe :-)
predmet="ahoj"

# Add the From: and To: headers at the start!
msg = "From: %s\r\nSubject: %s\r\nTo: %s\r\n\r\n" % (odesilatel, predmet, prijemce)
zprava="Ahoj jak se mas. "*1000
msg=msg+zprava
print "Zprava: \n\n", msg
print "\nZprava je dlouha", len(msg),"bitu\n"

server = smtplib.SMTP('smtp.seznam.cz')  # protoze na post.cz mi nejak nefunguje smtp
server.login('....','...') # tvoje uz.jmeno a heslo na poste na seznamu
server.sendmail(odesilatel, prijemce, msg)
server.quit()

Neulož si to pod jménem email.py (jako já :-)), nebo se budeš divit,
že to nefunguje ... email.py je totiž další standardní pymodul, který
tento smtplib importuje a používá.

Pokud budeš chtít posílat přílohu nebo mít zprávu česky, nezbyde ti než se
prokousat tímto (email.py) modulem. smtplib má ještě i další zajímavé funkce -
viz help. Takže bez angličtiny ani ránu.

Na čtení emailů je tu kupodivu ;-) modul jmenem poplib, na pokročilé čtecí
funkce opět email.py. Zatím to nikdo nepřeložil, možná by to i stálo
za to, ale z nás, pracujících, na to nikdo nemá většinou čas. Takže to
zbývá na aktivních studentech o prázdninách se nudících...... Je to
mimochodem dobrá výuka angličtiny.

geon
Vyjímka je pravidlo.