[python] propagace - preklad 'python'

Ivo Štolpa pussa na pussa.cz
Středa Červen 22 10:55:29 CEST 2005

pavel.kosina napsal(a):

> Já si stejně myslím, že o hlubokou myšlenku šlo, přesto že prý je/ho
> napadla během chvilky ...

> Všechna tato jména něco znamenají, něco evokují, mají význam,...
>
> I PUSSA má nějaký význam, myslím že to bude nějaká zkratka, ale ta
> dvojsmyslnost je jasná každému
> Čechovi ... :-)
>
> Skoro bych si tvrdil říci, že neexistuje slovo, které když někdo
> vysloví nebo vymyslí pro nějakou
> věc, že to pro něj nemá nějaký význam, že si pod tím nic nepředstavuje.

> Nesouhlas. Proč ne? No já tedy, ale myslím tak obecně ;-)

> [...]
Ano, pojem "akademická debata" to přesně vystihuje. PUSSA je fakt
zkratka. Ta dvojsmyslnost pro čechy tam vznikla nikoliv záměrem, ale
byla jasná hned jak tento název padl (a možná také proto byl přijat).
Bohužel v tomto počátku nám unikla dvojsmyslnost vyplývající z tohoto
názvu pro anglofonní obyvatele. Je fakt těžké vymyslet název, aby byl
jednoduše psatelný i vyslovitelný (byť s drobnými odchylkami) a aby
nenavozoval nějaké záporné asociace a aby alespoň v daném oboru ještě
nebyl pro něco použit. Je to o to těžší, pokud se má vymyslet název,
který má tyto kritéria splňovat celosvětově. Myslím si, že se Kvídovi
ten Python docela povedl. Taky mohl jít ve šlépějích tehdejšího
názvosloví jazyků A, B, C, C++ a nazvat ho třeba B++C-A (prosím
nehledejte v tomto názvu logiku, jakákoliv podobnost s dříve
existujícími nebo do dnes žijícími jazyky je čistě náhodná).

Podle toho, co v tomto fóru kdo nabídl, či nenabídl, je více méně jasné,
že mezi námi není žádný grafický génius nebo alespoň grafický
profesional. Takže asi fakt nemáne na to vytvořit logo Pythonu. A ta
zmije zas není tak hrozná. To ale snad nebylo původně ani záměrem. Baner
existuje a je dostatečně nepřehlédnutelný. Zbytek je na obsahu stránek.
Zatím jsou spíše pro nás, než pro lidi, kteří hledají alternativu ke
komerčním programovacím nástrojům a v naději, že získají nějaký ucelený
návod jak se tím vším prokousat zabloudili na stránky py.cz.
Neodpovídejte, že teď už to můžu změnit, protože máme wiki. To já vím.
Ale na sepsání něčeho takového potřebujete kromě znalostí Pythonu i čas
a trochu spisovatelské či kantorské střevo. Nehledě naučit se syntaxi
Pythonu není nic těžkého. Problém je jak z toho všeho vytvořit fungující
aplikaci s grafickým rozhraním s konektivitou na nějakou databázi a
kterou je také možné zabalit do nějakého instaláku a předat zákazníkovi.
O tom se nikde nepíše a každý z nás, kdo si tím prošel pak z různých
důvodů došel k různým řešením. Někdo ho používá jako modPython pro
skriptování. Někdo v něm tvoří webové aplikace pomocí ZOPE (nebo s
ocáskem Plone) . Někdo vsadil na jiná webová řešiní (např. CherryPy).
Někdo používá pro GUI vestavěný TKiner, jiný na to jde s wxWidgets.
Někdo (jako já) se rozhodne pro GTK+. Někdo používá konektivitu na
databázi MySQL, někdo pracuje s SQLite či Firebirdem. Tato rozmanitost
je na Pythonu opravdu svůdná, ale je také příčinou zmatenosti těch,
kteří si s ním chtějí něco začít a nesourodosti fóra i stránek.

Jeden z nás o koze, druhý zase o voze. A třetí, aby to urovnal příjde s
velbloudem.

ivo

--
Ing. Ivo Štolpa

PUSSA software, Žižkova 13, 58601 Jihlava
e-mail: pussa na pussa.cz, ivo.stolpa na seznam.cz
stránky: http://www.pussa.cz
mobilní telefon: 602 735 124
pevná linka: 567 320 386
fax: 602 783 071