[python] GPL PyQt pod Windows

Michal Rydlo mmm444 na atlas.cz
Středa Březen 9 20:14:37 CET 2005

Zdravim,

musim rict, ze jsem powindowsovane Qt z kde-cygwin zkousel uz dvakrat
(naposledy tak pred mesicem) a pripada mi zatim dost nepouzitelne,
bohuzel. Preklad prosel s MSVC bez problemu, ale napriklad celkem
dulezity Qt Designer moc nefungoval. Po chvili editovani okynka zacal
ukazovat nejaky balast. Dalsi vec, ktera nefugovala byl QCanvas. Stacilo
chvili cvicit s ukazkovym programem a spolehlive padal. Chce to jeste
asi trochu prace, nez to bude pouzitelne.

Otazkou je, jestli to ma kvuli ohlasenemu trolltesimu Qt 4 GPL Win cenu.
Jeste zajimavejsi otazkou vsak je, jestli se muzeme v dohledne dobe
dockat PyQt pro Qt 4. Podle vyjadreni Phila Thompsona, autora PyQt, na
mailing listu pyqt-pykde je Qt 4 natolik odlisne od Qt 3, ze
nejjednodussi zpusob vytvoreni noveho PyQt je zacit znova skoro od nuly.
To predstavuje vetsi mnozstvi prace, takze podle mych poslednich
informaci shani sponzora (nekolikamesicni vyvoj PyQt 3 zasponzoroval
Disney). Nema nekdo tuseni, jestli a jak se situace vyvinula?

Predstava multiplatformniho GUI kvality Qt pod GPL s vazbou do Pythonu
je velmi lakava!

Michal Rydlo