[python] Budoucnost webu

Petr Prikryl Prikryl na skil.cz
Úterý Březen 22 07:56:51 CET 2005

Ahoj,

> [...] www.py.cz [...] nepripada mi prilis uzitecny.
> Je tam par odkazu, ktere stejne kazdy najde
> rychleji googlem, par zajimavosti v ruznych
> homech, kam se ale stejne nikdo nedostane a
> spousty prazdnych -- rekneme testovacich -- homeu.
> Otazkou je, co s tim webem udelat.

Můj názor je: Zachovat a maximálně zjednodušit.
Doplním otázkami...

Existuje v doméně .cz jiný server, který si dal za
cíl centralizovat vše kolem Pythonu (v českém
jazyce)? Python si to zaslouží!

Kdo by chtěl www.py.cz používat? Jakou formu by
uvítal? Budou to děti, důchodci, něco mezi tím?
Je pro ně hledání na www.py.cz jednoduché? Na
kolik kliků se dostanou k tomu, co hledají? Proč
je tam tolik prázdných domácích stránek? (Není
náhodou používání moc komplikované?)

Kdo u nás něco kolem Pythonu napsal? Nestálo by za
to www.py.cz zjednodušit a poté posbírat adresy a
jména všech, kdo se Pythonu nějak dotkli, a vyzvat
je k účasti na rozvoji www.py.cz? (Prostě jim
nabídnout, aby uvedli odkaz na to, co napsali,
případně nějaký prostor pro uložení toho, co
napsali, posbírat jejich názory a zkušenosti na
další rozvoj py.cz.)

> Zkusim obvyklou otazku: nasel by se nekdo s
> nejakou predstavou o tom webu a s ochotou se
> o nej starat?

S tím staráním se je vždycky problém... dokud
počet uživatelů nedosáhne určité kritické hranice.
Pak se vždycky někdo najde.

Jako okamžité východisko bych viděl řešení, kdy se
to o sebe stará samo (wiki nebo něco v tom stylu).

> Pokud ne, uvazoval jsem o nahrazeni stavajiciho
> plone1-webu zsquishdotem, coz je takovy diskuzni
> software ala slashdot. S tim, ze tem par lidem, co
> maji neco zajimaveho v home bych vytvoril i nejaky
> zivotni prostor v tom novem zope...
> Co Vy na to? Nejake napady? Komentare?

Shrnuto: Cílem by měla být centralizace informací v tom
smyslu, jak to dělá www.python.org. Pokud něco
(česky) kolem Pythonu potřebuji, musím se k tomu
jednoduchým způsobem dostat přes www.py.cz.

Petr

--
Petr Prikryl (prikrylp at skil dot cz)