[python] db a thready

gsl na seznam.cz gsl na seznam.cz
Čtvrtek Březen 31 18:26:06 CEST 2005

Dobrý den ve spolek :-),

potřebuji napsat aplikaci typu malý multithreadový tcp/ip server, který sbírá
data (posílají je náhodně klienti) a ukládá je do databáze. Někdy se ale naopak
na požadavek klienta čtou z databáze a posílají klientovi. Těch dat není moc,
max. pár tisíc datově malých záznamů, budou to používat a starat se o to laici,
takže jsem chtěl použít nějakou bezůdržbovou embeded databázi jako SQLite nebo
Gadfly, ale zdá se, že tyto nejsou thradově bezpečné, to jest neumožní mi sdílet
připojení mezi thready.

Jaké mám k dispozici řešení? Je možné nějak zařídit, aby s databází pracoval
jen jeden thread (nemyslím jen současně, ale vůbec)? To se mi zdá dost těžko
realizovatelné, ale možná jen nevím jak na to. Jediné co mě napadá je povolit
práci s databází v jednu chvíli jen jednomu threadu, který by si otevřel spojení
s databází a pak ho zavřel. Ale to nechci, rád bych měl připojení k databázi
otevřené po celou dobu.

Nebo nevíte o nějaké threadově bezpečné databázi? Pokud možno embeded, ale
když to nepůjde jinak, použiji i klasickou. Musí být free a pro windows.

No a hlavně to musí být spolehlivé, hodně, proto se ptám na zkušenosti nekoho,
kdo už to řešil a ví, jak takovou věc dobře udělat, aby mě nakopnul správným
směrem.

Děkuji a přeji hezký den

Petr Mach
http://www.bezpecnyinternet.cz