[python] re

Jan Janech devel na atlas.sk
Čtvrtek Únor 16 13:04:54 CET 2006

David Necas (Yeti) wrote:
> Máš na výběr z půl tuctu způsobů, jak získat celý match,
> několik jsi jich uvedl sám (a ten nejjednodušší je (?:...)).
> Nejde o to, že to není možné, ale že někdo chce změnit
> syntaxi regulárních výrazů.

Mne sa len zda cudne, rozne spravanie fcie findall, ak regularny vyraz
obsahuhe a ked neobsahuje groups. Osobne sa mi to zda ako neprehladne.
Radsej by som taketo rozhodovania daval ako samostatny bool parameter,
alebo v ramci parametra flags.

> Aby každá knihovní funkce používala jinou syntaxi
> regulárních výrazů, resp. aby existovaly spousty
> alternativních knihovních funkcí lišící se interpretací
> regulárních výrazů. to podle mne není vůbec dobrý nápad --
> stačí se podívat na chaos, který vyvolává match() vs.
> search() (a to přitom match() nedělá nic jiného, než ^ na
> začátku výrazu).

S tym sa neda nic, len suhlasit. Tiez mi chvilku trvalo, kym som zistil,
aky je rozdiel medzi search a match :) Toto sa tyka aj
findall<>finditer, sub<>subn a pod... Akurat, ze to nieje to na co sa
snazim upozornit... Mne sa len nepaci spravanie findall... Ak by som
cel, aby za mna rozmyslaly kniznicne funkcie, pouzivam produkty
microsoftu... mozno to niekomu vyhovuje, ze ma findall dvojake
spravanie, ale podla mna je to metuce.

Janko