[python] vim/gvim

Martin Stofcik martin.stofcik na pwc.sk
Pondělí Leden 2 14:34:09 CET 2006

On Po, 2006-01-02 at 14:15 +0100, geon wrote:
> Zkoušel jsem VIM/ GVIM a přesto, že zatím stále dokážu rychleji a lépe
> pracovat s PSPadem, chtěl bych věřit, že VIM je lepší ....
> Mám pár otázek, na které jsem ani po delší chvíli ve VIMu nepřišel/nebo
> napůl:
>
> * jak zobrazit skryté znaky? (enter, mezera, tabulátor ...)
zadaj vo vyhladavacom rezime:
/\n
/\
/\t

> * jak udělat automatické dokončování (i pro klíčová slova a standardní
> moduly)
ja to robim cez klavesovu skratku Ctrl-p a ta mi doplni nejaky text,
ktory som uz napisal v subore a este nieco navyse(asi z nejakych tags
suborov)

> * jak označovat pomocí Shift a kurzorové šipky? jak myší?(ve VIM)
> * ze schránky se vkládá text vcelku netradičně "+p. Proč tak jednoduše?
> Dá se nastavit CTRL+C - CTRL+V?
myslim ze hej, vo windowse mi to fungovalo uz po nainstalovani gvim-a.

> * jak udělat sloupcový blok a smazat?
Ctrl-v a potom DEL

> * jak pracovat s kódováními? Lze nastavovat různé kódové stránky
> pohodlně jako v PSPadu?
napr.:

set encoding=utf-8
set fileencoding=utf-8

> * .vimrc - pustil by sem někdo svůj .vimrc s nastavením pro Python?

set incsearch
set tabstop=4           "   velkost TAB
set expandtab           "   nastavi ze tab za zmeni na medzery
set shiftwidth=4
set showmatch		" zapsete-li pravou závorku, ukáze vám k ní
prísluchející levou (krátce na ni poskosí kurzorem a zase se vrátí)
set autowrite " ak zadame make tak sa automaticky subor ulozi
set wildmenu " doplnovanie ostavajucej casti mena v prikazovom rezime
set tag=./tags,~/.vim/tags/python.tags

v gentoo mam nainstalovany vim-python, a to mi pridalo nove menu v
gvim-e. (moznosti odsadzovanie a prace s kodom)

--
Martin Stofcik