[python] vim/gvim

David Necas (Yeti) yeti na physics.muni.cz
Pondělí Leden 2 15:12:26 CET 2006

On Mon, Jan 02, 2006 at 02:15:34PM +0100, geon wrote:
> Zkoušel jsem VIM/ GVIM a přesto, že zatím stále dokážu rychleji a lépe
> pracovat s PSPadem, chtěl bych věřit, že VIM je lepší ....
> Mám pár otázek, na které jsem ani po delší chvíli ve VIMu nepřišel/nebo
> napůl:

Není to dotaz ve špatné konrefenci?

> * jak zobrazit skryté znaky? (enter, mezera, tabulátor ...)

:set list
:set listchars=jakjectěnálibost

> * jak udělat automatické dokončování (i pro klíčová slova a standardní
> moduly)

Nastavení doplňování (např.) tabelátorem namísto
Ctrl-n/Ctrl-p je v :h completion.  Nějaké skripty řešící
zdroje doplňování jsou na http://www.vim.org.

> * jak označovat pomocí Shift a kurzorové šipky? jak myší?(ve VIM)
> * ze schránky se vkládá text vcelku netradičně "+p. Proč tak jednoduše?
> Dá se nastavit CTRL+C - CTRL+V?

Má smysl s těmito požadavky používat vim?  Způsob práce ve
vimu se se zásadně liší od MS/Borland-like editorů.  Mohu ho
sice překopat, aby je do jisté míry emuloval, ale chci-li
MS/Borland-like editor, mám snad dost velký výběr -- proč
používat něco, co je k tomu zapotřebí překopávat.

Z implicitního registru se vkládá p (nebo P před); +p může
být nějaké specifikum operačního systému, ale normálně by
mělo posunout kursor o řádek níže na první nemezerový znak
(+) a vložit z implicitního registru za kursor (p).

> * jak udělat sloupcový blok a smazat?

Sloupcový blok se dělá Ctrl-v (řádkový Shift-v, lineární v).

Pěkná ukázka, jak se pokusem o emulaci MS/Borland-like
editoru likviduje původní logika ovládání.

Smažu ho d.  Stejně jako jakýkoli jiný typ bloku a stejně
jako d<pohyb> nebo d<textový objekt> smažu text mezi
kursorem a cílem pohybu resp. textový objekt.

> Vyjímka je pravidlo. Rekurzivní.

Pravidlo je výjimka.

Yeti

--